+  www.opelfreaks.nl
|-+  opel» astra» uitlaatgasreinigings lampje
Username:
Password:
Advanced Search
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: uitlaatgasreinigings lampje  (gelezen 1159 keer)
yrrah40
corsa
*

« Gepost op: 25 Augustus 2009, 20:36:12 »

Hoi allemaal,

Zal me ff voorstellen ben nieuw hier.
Ik ben Harry en woon in het zuiden van het land in Limburg.

Sinds een jaartje ben ik weer terug opel rijder geworden in een Astra-G station 17 CDTI uit 2004.
Andere Opels welke we hebben gereden in het verleden een Kadett C 12 S en een Ascona 19 SR

Nu heb ik het volgende probleem met de Astra het bovenstaande lampje gaat regelmatig branden zelf vermoed ik dat het hioerbij gaat om problemen met de egr klep. Echter nu is mijn vraag waar zit dat kreng ergens? Dan nog een vraag kan je deze zomaar afdoppen lees op internet veel over het afdoppen hiervan maar dat gaat allemaal over die tdi motoren.
Kan dit afdoppen zonder verdere gevolgen?

bvd

mvg Harry
AstraGSI
corsa
*

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Oktober 2009, 18:01:10 »

handig als je even een plaatje bij het praatje zet harry Grin
monta
LOW AND YELLO
Movano

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Oktober 2009, 18:02:26 »

Hoi allemaal,

Zal me ff voorstellen ben nieuw hier.
Ik ben Harry en woon in het zuiden van het land in Limburg.

Sinds een jaartje ben ik weer terug opel rijder geworden in een Astra-G station 17 CDTI uit 2004.
Andere Opels welke we hebben gereden in het verleden een Kadett C 12 S en een Ascona 19 SR

Nu heb ik het volgende probleem met de Astra het bovenstaande lampje gaat regelmatig branden zelf vermoed ik dat het hioerbij gaat om problemen met de egr klep. Echter nu is mijn vraag waar zit dat kreng ergens? Dan nog een vraag kan je deze zomaar afdoppen lees op internet veel over het afdoppen hiervan maar dat gaat allemaal over die tdi motoren.
Kan dit afdoppen zonder verdere gevolgen?

bvd

mvg Harry

ding zit er toch niet voor niks wel soms?

AstraGSI
corsa
*

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Oktober 2009, 20:09:23 »

hij bedoeld waarschijnlijk het lampje van t roetfilter.. heeft niks met egr te maken
even langs de dealer en da ding regenereren en t is opgelost waarschijnlijk is je roetfilter verstopt
yrrah40
corsa
*

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Oktober 2009, 16:26:13 »

Beste,

Nou ben inmiddels in het bezit van een obd2 usb kabel met tech 2 software. Heb hiermee de storingscode uitgelezen. Hij geeft code p0400 en p0105 aan. De 400 is van de egr klep en de 105 is een of andere druksensor in het spruitstuk. Via de sotware kan ik de storingscodes ook resetten en het lamje op het dash gaan direkt uit. Maar bij een stukje rijden gaat ie weer aan natuurlijk omdat er hardwarematig ergens iets niet goed is.. de klep verstopt en of de druksensor defect.
Waar de egr klep zit weet ik inmiddels en het is best wel wat werk om deze te demonteren. Zit onder, achter de turboklep.
Waar die druk sensor zit ben ik nog niet achter Als iemand me dit kan vertellen of aanduiden mbv een foto zou zeer prettig zijn..
Het moet ook mogelijk zijn om de egr klep uit te schakelen in de software. In ieder geval gaat dat niet met die tech2 software de ik heb. Mischien andere forummers die wel de juiste software hiervoor hebben?? Of weten welke software je er voor nodig hebt kan ik gerichter gaan zoeken op internet.
Ik heb de kabel en software op internet gevonden voor pakweg 20 pleurie. Moet dit ook nog aan de gang zien te krijgen met vista. Heb het nu met een win 2000 laptopje gedaan wat ik hier nog op zolder had staan.

Groetjes Harry
AstraGSI
corsa
*

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Oktober 2009, 17:06:14 »

ff een dichte egr pakking halen bij de dealer Wink
yrrah40
corsa
*

« Antwoord #6 Gepost op: 02 Februari 2010, 18:53:37 »

Egr klep een maand of 2 geleden geheel gedemonteerd en volledig schoon gemaakt. Klep sloot goed af en mechanisch werkte hij ook weer perfect.
Door deze actie is het lampje een tijdje uitgeweest. Echter begint het gez.....k nu weer en het lampje brand weer als vanouds. Gisteren de klep maar weer gedemonteerd en opnieuw schoongemaakt Geen echte vervuiling van aangekoekte resten hoeven te verwijderen ze zaten er gewoon weg niet. Klep sluit nog steeds goed af en mechanische werking is ook perfect.
Ben het geprul met die klep zat en wil deze nu afdoppen echter wordt de klep door de software gecontroleerd. Of regeld dit een of andere sensor? Zo ja welke sensor en waar zit die ergens in dit type motor (17 cdti 80 Pk uit 2003)?
Ik weet dat het mogenlijk is om de klep uit de software te verwijderen waardoor het storingslampje niet meer aan gaat voor de klep en dat de motor ook niet meer om die reden in noodloop gaat.
Weet iemand hier waa ik dit kn laten doen in of in de buurt van midden Limburg?

bvd

mvg Harry
yrrah40
corsa
*

« Antwoord #7 Gepost op: 05 Maart 2010, 17:07:24 »

Vandaag de EGR klep eruit laten programeren bij http://www.tuningfactory.nl/ En ik moet zeggen hij loopt veel mooier en beter en vooral trekt ie beter. Auto blijkt een tussenmodel te zijn waar een tussenmodelse computer in zit. Deze was dan ook niet via de stekker uit te lezen. De hele ECU is gedemonteerd en vervolgens de chip gedemonteerd. Hierdoor was ie wel uit te lezen. Men gaat niet programeren als ze niet weten wat erin staat. Maar het is gelukt. EGR staat nu uit en blijft uit. Bij thuis komst nog ff een plaatje gemonteerd zodat ie ook helemaal dicht is. Het blijkt dat de EGR 96% gesloten staat dus 4% open.

Iedereen bedankt voor het meedenken en jullie reacties.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: